PRAVO
POTROŠAČA NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA
Ugovor
koji potrošač sklapa s Perscriptom za prodaju proizvoda i usluga je jednokratan
ugovor o kupoprodaji proizvoda ili usluga koji je konzumiran isporukom
proizvoda od strane Perscripta d.o.o. te izvršenom isplatom sa strane
korisnika, u slučaju da ne bude raskinut.
Sukladno
Zakonu o zaštiti potrošača, čl.72., st.1., svaki ugovor sklopljen putem
daljinske komunikacije (internetska trgovina) potrošač može jednostrano raskinuti,
ne navodeći razloge za to, u roku od 14 radnih dana, od dana kada je isporučen proizvod.
Potrošač ne mora navesti razlog za raskid ugovora, ali mora Perscriptu unutar
roka od 14 radnih dana obavijestiti trajnim medijem o svojoj odluci o raskidu
ugovora - putem obrasca za jednostrani raskid ugovora ili putem bilo koje druge
nedvosmislene izjave kojom izražava svoju volju o raskidu ugovora, poslanoj
poštom na adresu: Perscripta d.o.o., Perscripta d.o.o. Prekratova 61, 10 000 Zagreb
ili e-mail adresu: botanica@perscripta.hr.
Standardni Obrazac za jednostrani raskid ugovora možete preuzeti na ovom linku.
U slučaju
jednostranog raskida ugovora svaka je strana dužna vratiti drugoj ono što je
primila na temelju ugovora, u skladu s odredbama Zakona o zaštiti potrošača.
Nakon što primimo ispravno popunjeni obrazac, obavijestit ćemo Vas o primitku
izjave o raskidu na trajnom mediju, a povrat plaćenog ćemo izvršiti nakon što
nam roba bude vraćena (najkasnije 7 radnih dana od dana kada ste nas
obavijestili o svojoj odluci o raskidu ugovora). U ovom slučaju, potrošač je
sukladno Zakonu o zaštiti potrošača odgovoran za svako umanjenje vrijednosti
robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za
utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.
Proizvodi
koje potrošač vraća moraju biti u dobrom stanju, neotvoreni, nekorišteni i u
originalnoj ambalaži. U suprotnom, te ukoliko se isti ne dostave u gore
navedenom roku, smatra se da potrošač nije ispunio svoju obavezu povrata robe
te Vam nismo dužni izvršiti povrat uplaćenih sredstava u cijelosti, već se može
raditi procjena umanjenja vrijednosti proizvoda. Isto tako, potrošač nema pravo
na jednostrani raskid ugovora ako je predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili
roba kojoj brzo istječe rok uporabe.
Izravne
troškove povrata robe potrošač je obavezan snositi sam ako koristi svoje pravo
na jednostrani raskid ugovora.
PRAVO NA REKLAMACIJU
PROIZVODA
Trgovac
ima pravo na reklamaciju proizvoda zbog vidljivih nedostatka ukoliko bez
odgađanja, a najkasnije u roku od tri (3) kalendarska dana od dana dostave
proizvoda izvrši reklamaciju nedostataka proizvoda.
Vidljivi
nedostaci su primjerice: pogrešna naljepnica, pogrešna ambalaža, nedostaci
ambalaže - naljepnice, pogrešna boja, pogrešne dimenzije, isporuka proizvoda
koji nije naručen i svi drugi nedostaci koji se mogu uočiti uobičajenim
pregledom stvari.
Trgovac
ima pravo na reklamaciju proizvoda zbog skrivenih nedostataka (nedostaci koji
se nisu mogli otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari)
ukoliko bez odgađanja, a najkasnije u roku od tri (3) kalendarska dana od dana
otkrivanja nedostataka proizvoda izvrši reklamaciju nedostataka proizvoda, ako
je reklamacija izvršena unutar roka propisanog Zakonom o obveznim odnosima od
dana predaje proizvoda.
Potpisom
na potvrdi o primitku pošiljke trgovac potvrđuje da je prilikom preuzimanja
pošiljke izvršio njen pregled te da je pošiljka preuzeta bez vanjskih vidljivih
oštećenja, te da kvantitativno i kvalitativno odgovara proizvodima navedenim na
priloženom računu.
Potrošač
ima pravo na reklamaciju u slučaju vidljivih i/ili skrivenih nedostataka u
rokovima propisanim važećim Zakonom o obveznim odnosima.
POSTUPAK
REKLAMACIJE
Korisnik
mora najaviti reklamaciju kupljenih proizvoda putem Obrasca za reklamaciju,
kojeg se može preuzeti ovdje.
Pravilno ispunjeni obrazac potrebno je dostaviti poštom ili elektronskim putem
na adresu: Perscripta d.o.o. Prekratova 61, 10 000 Zagreb ili e-mail adresu: botanica@perscripta.hr.
Korisnik
je, u svim slučajevima kada vrši reklamaciju proizvoda Perscripte, dužan isti vratiti
kompletan, u stanju u kojem mu je dostavljen i u originalnom pakiranju.
Troškove povrata proizvoda snosi Korisnik, a povrat se vrši dostavom na adresu
navedenoj u Obrascu za reklamaciju.
Ukoliko
proizvod ima nedostatak, kupac ima pravo na raskid ugovora i povrat novca,
zamjenu proizvoda, uklanjanje nedostatka ili sniženje cijene. Perscripta će, na
osnovu zahtjeva za reklamaciju, korisniku vratiti sredstva na račun koji je Korisnik
naveo u samom zahtjevu ili zamijeniti proizvod s novim u roku trideset (30)
dana od datuma primitka vraćenog proizvoda na adresu navedenu na obrascu za
reklamaciju.
Ukoliko
se nedvojbeno utvrdi da je reklamacija na proizvod neopravdana ili da je do
neispravnosti naručenog proizvoda došlo zbog neadekvatnog rukovanja ili
uporabe, tada tvrtka Perscripta d.o.o. nije dužna ni izvršiti povrat novca niti
dostaviti zamjenski proizvod. Reklamirani proizvod bit će vraćen Korisniku o
njegovom trošku uz pisano objašnjenje razloga neprihvaćanja zahtjeva za
povratom ili zamjenom.
Ukoliko Korisnik
nije dobio naručeni i plaćeni proizvod, dužan je to prijaviti u roku od osam (8)
kalendarskih dana od dana očekivanog dolaska naručenog proizvoda putem obrasca
za reklamaciju ili putem kontakata objavljenih na Internet stranici. Perscripta
je u tom roku dužna utvrditi što se dogodilo sa reklamiranom pošiljkom, te Korisnika
obavijestiti o daljnjem rješavanju reklamacije.
PRIGOVORI
Sukladno
članku 10. Zakona o zaštiti potrošača (Narodne novine br.41/14, 110/15) svaki
korisnik Internet stranice svoje nezadovoljstvo u odnosu na kupljeni proizvod
ili pruženu uslugu može iskazati prigovorom u pisanoj formi, pri čemu će tvrtka
Perscripta d.o.o. pisano potvrditi primitak prigovora. Prigovor možete poslati
putem pošte ili elektroničke pošte na adresu: Perscripta d.o.o. Prekratova 61,
10 000 Zagreb ili e-mail adresu: botanica@perscripta.hr.
Perscripta
kao prodavatelj se obvezuje u pisanom obliku odgovoriti u roku 15 dana od dana
zaprimanja prigovora. Kako bi Perscripta sukladno članku 10. stavku 5. Zakona o
zaštiti potrošača potvrdila primitak pisanog prigovora, a zatim i na isti
odgovorila, Korisnik treba navesti točne podatke za primitak istoga. Obrazac za
prigovor u pisanoj formi možete preuzeti ovdje.